Kroků může být více či méně v závislosti na požadavcích. Součástí tvorby www stránek může být například také tvorba loga, podrobná definice cílů webu a cilové skupiny, analýza strategie a propagace, analýza poptávky, analýza konkurence, analýza návratnosti investice, apod.
Tip na knihu
Plánujete web? Tuto knihu musíte mít!
První česká kniha o tvorbě webů Web ostrý jako břitva známého českého konzultanta webů Jana Řezáče vám jako zadavateli ušetří velké množství starostí, práce i peněz. Už vám bude jasné, proč příprava webu není otázka týdne či měsíce. Již nebudete jen posuzovat grafickou stránku projektu. Daleko lépe se na projekt připravíte. Tato kniha vám vysvětlí, jak celý proces funguje. Jednoduše vám otevře oči.
Základní kroky při tvorbě webových stránek
-
Definice základní představy a funkčnosti
Ze všeho nejdříve si musíte udělat jasno ve svých požadavcích a co od webu očekávate. Připravte podrobné písemné zadání pomocí vstupního dotazníku (.doc, 118 kB)
-
Definice obsahu (obsahová strategie)
Aby mohla být zahájena samotná realizace webových stránek, je nutno nejdříve definovat, jaký obsah bude na webu, jakou bude mít formu a kdo jej vytvoří.
-
Tvorba obsahu
Obsah webu má fůznou formu, ale nejčastěji se jedná o text a doprovodné obrázky. Profesionální texty pro web vám napíše web copywriter. Obrázky zajistí grafik či fotograf.
-
Uspořádání obsahu (tvorba informační architektury)
Uspořádání obsahu na webu musí být logické, přehledné a intuitivní. Uživatel se nesmí na webu ztrácet, musí být schopen jednoduše najít požadované informace.
-
Grafický návrh webu
Grafik vytvoří na základě dodaných wireframů od obsahového stratéga originální grafický návrh webu.
-
Nakódování html šablony
Jakmile je schválena kompletní grafika webu, musí se převést do html kódu.
-
Implementace redakčního systému
Pokud je web rozsáhlý nebo si jej chcete sami editovat, musí se nasadit na redakční systém.
-
Naplnění webu obsahem
Ať má web redakční systém nebo nemá, v obou případech se musí do webu zasadit všechny připravené obsahy. Tímto se zabývá webmaster.
-
Testování, kontrola a oprava chyb
Jakmile je na webu veškerý obsah, zpřístupní se klientovi, aby mohl provést kontrolu obsahu a funkčností.
-
Spuštění webu na ostré doméně
Aby mohla být vaše webová prezentace spuštěna na internetu, musíte mít zaregistrovanou doménu a předplacený webhosting. S výběrem domény i hostingu vám mohu pomoci.
-
Implementace měřících nástrojů
Na web napojím měřící nástroj Google Analytics.Díky němu zjistíte nejen, jaká je návštěvnost webu, ale budete moci hodnotit úspěšnost webu, zda plní požadované cíle a zda se vám vyplácí investice do reklamy.
Jak dlouho trvá výroba www stránek?
Výroba webu je dlouhodobější proces a rychlost výroby zavísí na:
- rozsahu webu
- požadovaných funkcích
- množství a kvalitě dodaných podkladů
- rychlosti vaší reakce a procesu schvalování jednotlivých kroků
- vytíženosti zhotovitele.
Obvyklá doba potřebná ke kompletní výrobě www stránek menšího rozsahu (10 – 15 stran) je cca 1 měsíc, pokud jsou dodány dobře zpracované podklady. Konkrétnější termíny budou stanoveny v cenové nabídce.
Chcete si nechat vytvořit kvalitní www stránky?
Hledáte něco?
Řekli o mně
Olga je takový malý Superman :-) Málo grafiků umí navrhovat weby i tiskoviny, minimum ovládá html a css, vyzná se v SEO problematice, umí zpracovávat analýzy apod.
Petra Mišáková, Dis., KARAT Software, a.s.
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn