Analýza klíčových slov je velmi důležitý dokument, který by se měl stát základním kamenem vašeho internetového úspěchu. A pokud na internetu stojí váš byznys, tím spíše byste měli co nejpřesněji vědět, na která klíčová slova se zaměřit, aby to bylo maximálně efektivní.
Definice klíčových slov spočívá v návrhu slov a frází, na které budete web optimalizovat. Musíte nejdříve vědět, na která slova chcete web optimalizovat a zda se to vůbec vyplatí. Pochopení tohoto faktu je klíčové pro efektivní optimalizaci webu pro vyhledávače. Bez analýzy klíčových slov nelze dělat SEO.
Co jsou klíčová slova
Klíčová slova jsou slova, sousloví a fráze, která lidé zadávají do vyhledávačů (Google, Seznam apod.), pokud hledají a chtějí nalézt to, co nabízíte nebo prodáváte, o čem píšete apod.
Kde všude klíčová slova využijete
- v textech na webu
- v navigaci webu
- při budování zpětných odkazů
- v PPC kampaních
K čemu je analýza klíčových slov dobrá
Analýza klíčových slov identifikuje, jaká slova přesně hledají vaši zákazníci, která slova jsou nejvíce zisková a kolik času, peněz a úsilí vás bude optimalizace na tato slova stát.
Teoreticky byste mohli optimalizovat na jakékoli slovo. Ovšem po čase byste zjistili, že se vám to s přihlédnutím k nákladům nevyplatí. Proto je zde analýza klíčových slov, která vám má říci, na co se vyplatí optimalizovat a co pro to budete muset udělat.
Definice klíčových slov je velmi vhodným krokem před zahájením psaní textů pro váš web, a to i když si je budete psát sami nebo si najmete web copywritera.
Co se při analýze klíčových slov bude přesně zjišťovat
- v první fázi se budou zjišťovat všechna klíčová slova, která se týkají vaší činnosti či předmětu webu
- v druhé fázi se z často stovek vybraných slovních spojení zvolí ta, na která se vyplatí optimalizovat s ohledem na jejich hledanost a na míru konkurence (hodně hledaná nebo tzv. long-tail slova – sice méně hledaná, ale současně méně konkurenční)
- pokud již web existuje, zjistí se pozice webu ve vyhledávačích na finálně definovaná klíčová slova
Analýza klíčových slov také zahrnuje návrh stránek, které by se měly na daná klíčová slova optimalizovat. Často se musí navrhnout kompletně nová struktura webu.
Jak často se analýza provádí
Tuto analýzu stačí provést pouze jednou v případě, že nebudete rozšiřovat svou činnost nebo prodej výrobků o nové. Při novém okruhu činností je nutno provést analýzu klíčových slov samozřejmě i pro tyto činnosti, pokud je chcete mít dobře zoptimalizované.
Co je potřeba k analýze klíčových slov
- základní informace o webu – zaměření webu, jeho účel, cílová skupina návštěvníků, přehled konkurence
- seznam slov, o kterých se domníváte, že jsou klíčová
- přístup do statistik návštěvnosti (Google Analytics), pokud již web existuje
Jak dlouho analýza trvá
Průměrně 2 týdny od dodání kompletních podkladů v závislosti na typu a rozsahu webu.
Co je výsledkem analýzy klíčových slov
Výstupem analýzy je písemný dokument shrnující možná klíčová slova, míru hledanosti, míru konkurence a doporučení pro jejich použití na webu.
Orientační cena
Cena za zpracování analýzy klíčových slov závisí na rozsahu webu či rozsahu nabízeného zboží či služeb, oboru podnikání a míře konkurence. Obvykle se cena za zpracování pohybuje v rozmezí 5 000 – 15 000 Kč.
Máte zájem o analýzu klíčových slov?
Hledáte něco?
Řekli o mně
Profi výsledek návrhu svatebních novin mile překvapil nejen nás, ale ocenili ho i všichni svatebčané. Je to pro nás super památka na celý život.
Hana Mašková
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn