Aby mohla být zahájena samotná realizace webových stránek, je nutno nejdříve definovat jejich přesný obsah a funkčnost, obsah zajistit či vytvořit. Jedná se o tzv. obsahovou strategii pro web (angl. web content strategy).
Tip na knihu
Plánujete web? Tuto knihu musíte mít!
První česká kniha o tvorbě webů Web ostrý jako břitva známého českého konzultanta webů Jana Řezáče vám jako zadavateli ušetří velké množství starostí, práce i peněz. Už vám bude jasné, proč příprava webu není otázka týdne či měsíce. Již nebudete jen posuzovat grafickou stránku projektu. Daleko lépe se na projekt připravíte. Tato kniha vám vysvětlí, jak celý proces funguje. Jednoduše vám otevře oči.
Definice obsahu webu
Než začnete připravovat obsah webu, je potřeba zodpovědět zejména následující otázky:
-
Jaký obsah bude na webu a proč
Je třeba definovat, jaké informace budou potřebovat návštěvníci či uživatelé webu, co je zajímá, co by na webu mělo být, aby byl pro ně užitečný a přínosný tak, aby na webu či mimo něj plnili stanovené cíle.
-
Jakou formu bude mít obsah
Obsah webu může mít rozlišnou formu. Převážně je tvořen textem, ale nejen ním. Mohou to být také obrázky, fotky, schémata, animace, videa, formuláře, PDF dokumenty atd.
-
Kdo obsah vytvoří a z jakých zdrojů
Bude možno využít stávající firemní materiály nebo bude obsah nutno vytvořit od základu? Budete schopni vytvořit obsah vlastními silami nebo bude nutno najmout specializované dodavatele?
-
Jaká bude funkčnost webu nebo prvků na stránce
Bude nutné či vhodné použít na webu fulltextové vyhledávaní, kontaktní formuláře, diskusní fórum, ankety, přihlášení k odběru newsletteru, interaktivní prvky či jiné funkce?
S hledáním odpovědí na uvedené a mnohé další otázky týkající se obsahu webu vám může pomoci specialista, tzv. obsahový stratég (ang. content strategist).
Potřebujete pomocí s definicí a tvorbou obsahu?
Hledáte něco?
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn