Logomanuál je několikastránkový dokument, který obsahuje údaje o logu a instrukce k jeho správnému používání. Jedná se o souhrn pravidel pro práci s logem. Tato pravidla stanoví většinou přímo autor loga.
K čemu je logomanuál dobrý
Cílem logomanuálu je zajistit jednotnost všech firemních materiálů a grafických výstupů. Je užitečný hlavně tehdy, je-li logo aplikováno více osobami.
Nemusíte tak neustále vysvětlovat, co se s vaším logem smí a nesmí dělat. Jednoduše dotyčnému zašlete logomanuál. Logomanuál tak pomůže vám, vašim zaměstnancům, vašim dodavatelům či partnerům při používání loga ve firemní a reklamní komunikaci.
Obsah logo manuálu
V logomanuálu se zpravidla uvádí tyto základní informace:
-
Tvarové varianty loga
V případě kombinovaných log je často vhodné používat symbol horizontálně i vertikálně orientovaný vzhledem k samotnému názvu v logu. Logomanuál definuje, zda jsou tyto způsoby použití možné a v jakých případech. Pokud logo obsahuje slogan nebo jej lze používat, logomanuál definuje pozici a velikost sloganu vůči logu a podmínky používání.
-
Barevné varianty loga
Každé logo má svoji základní barevnost. Je však třeba definovat i pravidla pro použití inverzního a černobílého loga.
-
Definice barev
Při tvorbě logomanuálu se nesmí zapomenout na definici barev loga, které jsou důležité pro tvorbu firemních materiálů a také jako informace pro tiskárnu. Barvy se definují v barevném modelu RGB (pro monitory), CMYK (pro tisk), případně Pantone (pro tisk) nebo RAL (nátěrové hmoty).
-
Ochranná zóna loga
Často se logo umisťuje do prostoru, kde jsou i jiné prvky. Ochranná zóna definuje, v jaké vzdálenosti od loga se nesmí nacházet jiné prvky.
-
Minimální velikost loga
Minimální velikost loga definuje nejmenší možný rozměr loga, při kterém je ještě zachována jeho čitelnost.
-
Zakázaná manipulace s logem
V logomanuálu je také uvedeno, v jaké formě se logo nesmí používat. Většinou se jedná o zákaz změny barevnosti, zákaz naklánění loga, otáčení, změna písma apod.
-
Logo na podkladových plochách
Logo musí být vždy dobře čitelné. Proto je nutno definovat, na jakých barevných pokladech se používá jaká barevná varianta loga.
Ukázky z logomanuálů
Co obdržíte
Logomanuál může být předán v elektronické i tištěné podobě. V případě elektronické formy se jedná o několikastránkový PDF dokument, v případě tištěné podoby se jedná o brožuru či knihu.
Logomanuál bývá často součástí tzv. grafického manuálu, který je rozšířením logomanuálu o další informace a konkrétní ukázky materiálů.
Rychlost dodání a cena logomanuálu
Logomanuál obdržíte zpravidla za 5 – 10 dní od objednání.
Cena za tvorbu logomanuálu se pohybuje od 10 000 Kč.
Potřebujete logomanuál?
Hledáte něco?
Řekli o mně
Většina klientů si nás vybírá právě na základě webových stránek, která nám Bajola vytvořila a spravuje. klienti je hodnotí velmi pozitivně a chválí je.
Veronika Kleinerová, Dolce Diva, s.r.o.
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn