Potřebujete na web dostat rychle návštěvníky? Zkuste PPC reklamu

3. 4. 2013 / Internetový marketing / Autor: Olga Bajková

PPC je zkratka anglického názvu Pay per click a znamená platbu za proklik. Je to forma internetové reklamy zejména textového charakteru. Podstatou je, že za tuto reklamu platíte pouze tehdy, když na ni uživatel internetu klikne. Nikoliv když se mu zobrazí.

Pro koho je PPC reklama vhodná

PPC reklama je vhodná v podstatě pro všechny weby, u nichž chcete zvýšit návštěvnost a zisk.

Základní podmínkou pro efektivní PPC kampaně je však dobře vytvořený web po stránce obsahu. Pokud nemáte na webu kvalitně zpracovaný obsah, nedoporučuji do PPC kampaní investovat, jelikož nebudou přinášet požadované výsledky.

Druhou podmínkou je to, že lidé musejí obsah, který na webu máte, či oblasti, kterými se zabýváte, vůbec na internetu vyhledávat.

Výhody PPC reklamy

  • rychlá a poměřně účinná forma reklamy s přesným zacílením (do 15 minut můžete být na první straně ve vyhledávači)
  • zvýšení návštěvnosti webu
  • příznivá cena s důrazem na návratnost vynaložených investic
  • možnost jednoduše korigovat rozpočet
  • zvýšení povědomí o firmě a jejich produktech, budování lepší pozice značky na internetu
  • možnost měřit účinnost

Kolik stojí PPC reklama

Náklady na PPC reklamu se skládáji z ceny za:

  1. založení a správu PPC kampaně, pokud si ji nezaložíte a nebude spravovat vlastními silami
  2. klikání na PPC reklamy

Cena za klikání na PPC reklamu

Cenu ze klik ovlivňuje několik faktorů. Především míra konkurence a kolik je ochotna za klik zaplatit, dále kvalita inzerátu a jeho relevance. Obvykle se cena prokliku pohybuje od 2 Kč do 30 Kč.

Jak se za klikání platí

Formou nákupu kreditů v PPC systémech, a to buď platební kartou nebo na základě zálohové faktury. Kredit je částka, kterou jste ochotni investovat do klikání. Jakmile se kredit vyčerpá, kampaň přestane běžet a reklamy se přestanou zobrazovat.

Druhou možností je zpětná fakturace, kdy se útrata reguluje na základě denního rozpočtu kampaně.

V jakých systémech lze PPC reklamu založit a spravovat

Nejrozšířejšimi PPC systémy v České republice jsou Sklik, který provozuje Seznam.cz, a AdWords, který provozuje Google. Čím dál více se také využívaná PPC reklama v sociální sítí Facebook. Facebook PPC kampaň je vhodná zejména, pokud potřebujete rychle oslovit přesně cílenou skupinu lidí nebo když uvádíte nový produkt na trh.

Logo SklikLogo Google Ad\wordsLogo Facebook

Kdy a kde se PPC reklama zobrazuje

PPC reklama se zobrazuje buď ve výsledcích vyhledávání (např. Seznam.cz, Google.cz, Zboží.cz), tzv. vyhledávací síti, nebo na různých webových stránkách na internetu, tzv. obsahové síti.

Vyhledávací síť

Ve vyhledávací síti se reklama zobrazuje na základě toho, co uživatel na internetu hledá. PPC reklamu můžete vidět ve vyhledávačích na prvních 3 místech a v pravém bočním panelu. PPC reklama se může objevit i ve spodní části výsledků vyhledávání.

PPC ve vyhledávací síti

Obsahová síť

V obsahové síti se reklama zobrazuje na základě kontextu, čili pokud uživatel na internetu prohlíží obsah, který nějak souvisí nebo může souviset s vaší reklamou.

PPC v obsahové síti

Bližší informace o vyhledávací a obsahové síti jsou uvedeny na stránkách Seznamu i Googlu.

Dobré zacílení díky možnostem nastavení oblasti a času zobrazování

U PPC reklam lze určit geografickou oblast, pro kterou se má reklama zobrazovat (země, kraj, město), a dobu či čas, kdy se má reklama zobrazovat (např. jen v úterý od 8.00 do 12.00 hod). Pokud je PPC kampaň správně nastavena, jedná se tedy o dobře zacílenou formu internetové reklamy.

V jakém formátu se PPC reklama zobrazuje

PPC reklama je převážně textového charakteru. Skládá se z titulku, dvou popisků a viditelné URL adresy. Každý z řádků má limitovaný počet znaků. U reklam lze také zobrazit adresu společnosti či pobočky, případně další kontaktní údaje. PPC reklamy na Facebooku používají kromě textu i obrázek.

Ukázka zobrazování PPC reklamy na Seznamu

Vzorový PPC inzerát Sklik

Ukázka zobrazování PPC reklamy na Googlu

PPC AdWords - ukázka inzerátu

Ukázka zobrazování PPC reklamy na Facebooku

PPC Facebook ukázka

Nevíte, jak založit a spravovat PPC reklamu?

Přečtěte si, co obnáší založení a správa PPC kampaně a proč je vhodné najmout si specialistu.

Nahoru

Výběr realizovaných projektů

Více z portfólia

Studio Bajola

Olga Bajková
Teličkova 6
751 24  Přerov 4

Kontakt

bajola@bajola.cz baaajola

Sociální sítě

Facebook LinkedIn

Máte zájem o spolupráci?

Požádat o cenovou nabídku

Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2013, Olga Bajková