Nabízí vám někdo tvorbu webových stránek za pakatel? Nepodceňujte výběr dodavatele!
30. 3. 2013 / Webdesign a tvorba webů / Autor: Olga Bajková
Web je vizitkou vaší firmy, ovšem špatný web je horší než žádný. Levné neznamená účinné a mnohdy ani funkční, proto byste na svých webových stránkách neměli šetřit.
Web je investice
Web je investice a jako každá investice by se měla v rozumné době vrátit. Můžete přistupovat k webu stylem „uděláme pár stránek, plácneme tam kontakty, pár fotek a bude hotovo“. Zrovna tak můžete své peníze spláchnout do záchodu nebo svěřit firemní web sousedovic nezletilému synovi.
Vytvořit web totiž neznamená pouze kódování či programování, čili technické řešení. Tvorba webu zahrnuje mnohem více činností.
Webové stránky se tvoří proto, aby generovaly zisk, ne proto, aby „jen byly“
Vytvořit kvalitní webovou prezentaci je časově náročné. Vše je nutno důkladně promyslet, stanovit cíl, připravit obsah a web vytvořit tak, aby měl požadovaný efekt. Z tohoto důvodu nemůže být kvalitní web levný.
Investicí do kvalitně zpracovaného webu ušetříte, jelikož nekvalitní web pravděpodobně nesplní vaše očekávání a cíle. Kvalitní webové stránky vám přinesou návštěvníky a navíc je s velkou pravděpodobností přemění na zákazníky.
Nezapomeňte, že s dodavatelem budete spolupracovat dlouhodobě
Současně nesmíte zapomínat, že se zvoleným dodavatelem bude nutno spolupracovat dlouhodoběji, jelikož spuštěním webu práce mnohdy nekončí. O web se musíte nadále starat, rozšiřovat ho, aktualizovat a ve většině případů budete potřebovat nadále pomoc dodavatele.
Zvolte tedy dodavatele, se kterým je dlouhodobá spolupráce možná, bezproblémová a rychlá. Aby se například nestalo, že vám dodavatel dodá řešení, které pak nebude umět upravit či rozšířit, nebo mu to bude trvat neúnosně dlouho.
Pozor, ať nespláčete nad výdělkem
Pokud zvolíte pro tvorbu svých www stránek nespecializovaného a málo zkušeného dodavatele, s velkou pravděpodobností se stane následující:
- Očekávání vkládaná do nového webu nebudou naplněna – web vám nebude přinášet zákazníky, ani zisk, nebude plnit plánované cíle.
- Zanedlouho po spuštění webu začnete přemýšlet o redesignu, na který nebudete mít čas ani peníze.
- Web prostě nebude fungovat, nebudete vědět proč, a budete si myslet, že mít web je k ničemu.
Rada na závěr
Dobře si rozmyslete, komu svěříte výrobu svých webových stránek a neorientujte se výhradně dle ceny. Firemní web vyžaduje dostatečnou investici, není to lednička či televize. Má vám pomáhat vydělávat.
Získáte-li na základě kvalitní internetové prezentace byť jen jednu větší zakázku, náklady s tím spojené se vám vrátí.