Když je logo zastaralé, dejte mu nový kabát
5. 4. 2013 / Grafika a firemní styl / Autor: Olga Bajková
Pokud vaše logo vzniklo před mnoha lety, vytvořil ho amatér, je nečitelné, špatně použitelné nebo prostě nepůsobí vkusně, je dobré zvážit, zda ho nezměnit.
Často se stává, že zastaralá loga nejsou zpracovaná v křivkách a tudíž jsou nepoužitelná pro velkoformátový tisk. Mění se trendy, móda, vznikají nová odvětví, svět se vyvíjí a značku je nutné čas od času zmodernizovat, tak aby šla s dobou.
Kdy dochází ke změně loga nejčasteji
- subjekt se stal součástí jiného celku – fúze, prodej aj.
- změnila se situace na trhu – změna cílové skupiny, nová konkurence
- značka zestárne a přestane vyhovovat aktuálním estetickým hodnotám
- je třeba vytvořit jazykové mutace a současná značka to neumožnuje
Jaké jsou možnosti změny loga
-
Omlazení loga – facelift
Logo si ponechá svůj ráz, nové logo bude zmodernizované, ale bude mít jasnou souvislost s původním logem, zpravidla se jedná o změnu typu písma, vyladění proporcí, obměnu barev, úpravu názvu, omlazení loga dle stávajících trendů a požadavků na jeho použití.
-
Přepracování loga – redesign
Logo změní svou podobu a bude patrná návaznost na původní logo, např. shodnými barvami, typem písma.
-
Úplna změna loga – rebranding
Logo zcela změní svou podobu a návaznost na původní logo nemusí být zachována, tato varianta je vhodná pro celkově špatná původní loga.
Na změnu loga se musíte dobře připravit
Je třeba si uvědomit, že se na změnu loga váže změna celého vizuálního stylu firmy anebo minimálně změna loga na všech firemních materiálech, budovách, autech, reklamních předmětech, na webu, prostě na všem, kde je logo umístěno. Na to je tedy třeba se strategicky a finančně dopředu připravit a vše řádně rozplánovat.
Jestliže uvažujete o změně loga, zvolte si kvalitního grafika a pak si dejte pozor, ať nesmetete ze stolu dobré logo.