Grafický manuál nebo také corporate design manuál shrnuje a popisuje použití jednotících firemních prvků a jejich aplikaci v praxi. Jedná se tedy o dokument shrnující pravidla firemního designu.
K čemu je grafický manuál dobrý
Cílem grafického manuálu je zajistit jednotnost všech firemních materiálů a grafických výstupů. Je užitečný hlavně tehdy, jsou-li logo nebo firemní materiály používány více osobami.
Nemusíte tak neustále vysvětlovat, co se smí a nesmí dělat. Jednoduše dotyčnému zašlete grafický manuál. Manuál tak slouží vám, vašim zaměstnancům, ale i dodavatelům či partnerům.
Jak vzniká a co je výsledkem
Grafický manuál vzniká v úzké spolupráci s klientem a posléze se stává závazným pro všechny zaměstnance firmy i její vedení. Tím je zajištěna stylová jednota veškerých prvků, kterými se firma prezentuje uvnitř i navenek.Grafický manuál musí být vnímán jako závazná norma a musí být kontrolováno jeho dodržování.
Vhodné je tvořit grafický manuál současně s logem, ale je možné jej vytvořit i k logu již existujícímu.
Forma grafického manuálu
Grafický manuál může být zpracován v elektronické podobě, tištěné podobě nebo on-line podobě. V případě tištěného manuálu je přílohou CD se všemi potřebnými daty.
Obsah design manuál
Grafický manuál obsahuje pravidla pro práci s logem (logomanuál), definuje firemní barvy, fíremní písmo a obsahuje vzory firemních tiskovin, dokumentů a materiálů vč. pravidel a zásad, které je nutno dodržovat. Může také obsahovat pravidla pro design budov, firemních prostor, vozidel, reklamních předmětů, apod.
Rozsah bývá různý podle konkrétních potřeb dané firmy. Většinou zahrnuje:
- obsah
- úvod
- používání názvu firmy v psané podobě
- logomanuál
- definice firemního písma (základní písmo, doplňkové písmo)
- jednotící grafické prvky
- ukázky firemních materiálů a jejich parametry
Jaká je cena za zpracování grafického manuálu
Cena je závislá na množství materiálů, které potřebujete buď přímo vytvořit k okamžitému použití anebo kterým potřebujete definovat jejich možnou podobu pro použití v budoucnu.
Skládá se z ceny za logomanuál (od 10 000 Kč), za tvorbu jednotlivých materiálů a za jejich zapracování do manuálu (od 800 Kč/položka). V případě tištěného manuálu dále i cena výroby (tisku).
Potřebujete grafický manuál?
Hledáte něco?
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn