Chcete zvýšit prodej? Posílejte pravidelně newslettery

17. 4. 2013 / Internetový marketing / Autor: Olga Bajková

Newsletter je anglický výraz pro elektronický zpravodaj (news = novinky, letter = dopis). Jde o e-maily pravidelně zasílané přihlášeným odběratelům v čiště textovém, ale častěji grafickém HTML formátu.

Ikona - dopis, šipky, outlook

E-mail = 2. nejlepší on-line nástroj pro získávání zákazníků

Dle aktuálních studií americké společnosti Custora zaměřené na prediktivní analýzu je druhým nejlepším on-line nástrojem pro získávání zákazníků e-mail, a to ihned po vyhledávačích.

      1. Vyhledávače
        • přirozené výsledky hledání
        • placené výsledky hledání – PPC reklama
      2. E-mail
      3. Bannerová reklama
      4. Facebook
      5. Twitter

Co může být obsahem newsletteru

          • čistě obchodní sdělení, jehož hlavním cílem je podpořit prodej
          • rady, tipy, návody, články
          • zajímavé informace z oboru
          • novinky ve společnosti

Ukázky newsletterů

Jaké jsou přínosy rozesílání newsletterů

          • poměrně levná, rychlá a účinná forma propagace, která často vyvolává u čtenáře okamžitou reakci (nákup zboží, objednání služby)
          • možnost oslovit stávající i potencionální zákazníky
          • možnost personalizace (oslovování příjemce jménem, zasílání mu pouze vyžádané skupiny informací apod.)
          • možnost získat zpětnou vazbu
          • budování dlouhodobého vztahu se zákazníky
          • podpora značky
          • možnost měřit efektivitu (počet doručených e-mailů, kolik příjmců otevřelo email, kolik příjemců kliklo na odkaz v emailu, kolik příjemců provedlo požadovaný úkon, kolik příjemců se z odběru newsletterů odhlásilo)

Koho mohou vaše newslettery zajímat

          • stávající zákazníky
          • ty, kteří u vás plánují nákup
          • ty, kteří se zajímají o oblast vašeho působení

Kdy a jak často rozesílat newslettery

Záleží to především na aktuálnosti vaší nabídky či vašich informací. Ideální frekvence je 1 – 2 krát za měsíc. Nejlepšími dny pro rozesílání emailů jsou úterý a středa. V pondělí lidé probírají své e-mailové schránky a procházejí poštu, která se jim tam nahromadila za celý víkend. A v pátek už zase každý myslí na víkend.

Na co si dát při zasílání newsletterů pozor

Všichni denně dostáváme několik emailů, které jsou pro nás pouze obtížným spamem. Hranice, kdy si adresát email přečte a kdy ho naopak nepřečtený smaže, je velmi tenká. Špatnou formou email marketingu můžete snadno napáchat víc škody než užitku.

          • každý příjemce e-mailu musí se zasíláním newsletteru předem souhlasit, nevyžádaný e-mail může příjemce nejen rozzuřit, ale navíc porušujete zákon a můžete být sankcionováni nemalou pokutou
          • v každém newsletteru musíte příjemci poskytnout možnost se z odběru newsletteru odhlásit
          • dobře si rozmyslete obsah newsletteru a strukturu informací a nezapomínejte, že cílem je maximální efektivita (investice do e-mailového marketingu nepřinese výsledky, když newslettery nebude nikdo číst)

Nevíte, jak s rozesílám newsletterů začít?

Najměte si specialistu, který se vám o e-mailovou kampaň kompletně postará od grafického návrhu, přes nakódování, plnění obsahem až po rozesílání.

Nahoru

Výběr realizovaných projektů

Více z portfólia

Studio Bajola

Olga Bajková
Teličkova 6
751 24  Přerov 4

Kontakt

bajola@bajola.cz baaajola

Sociální sítě

Facebook LinkedIn

Máte zájem o spolupráci?

Požádat o cenovou nabídku

Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2013, Olga Bajková