Bez obsahu nelze tvořit www stránky. Nejdříve musí existovat texty, teprvé poté je možno zahájit technickou tvorbu webu. Odvětví copywritingu specializované na psaní textů pro web se nazývá web copywriting.
Tip na knihu
Plánujete web? Tuto knihu musíte mít!
První česká kniha o tvorbě webů Web ostrý jako břitva známého českého konzultanta webů Jana Řezáče vám jako zadavateli ušetří velké množství starostí, práce i peněz. Už vám bude jasné, proč příprava webu není otázka týdne či měsíce. Již nebudete jen posuzovat grafickou stránku projektu. Daleko lépe se na projekt připravíte. Tato kniha vám vysvětlí, jak celý proces funguje. Jednoduše vám otevře oči.
Kvalitní text zvýší návštěvnost webu i počet zákazníků
Kvalitní text je pro webovou prezentaci základním kamenem a jedním z nejdůležitějších prvků. Nejen že zvýší návštěvnost webu, ale také lépe přemění návštěvníky webu v zákazníky. Kvalitní text musí být čtivý, srozumitelný, zapamatovatelný a pokud má být dohledatelný ve vyhledávačích, musí obsahovat správně umístěná klíčová slova.
Texty pro web vám zpracuje web copywriter
Reklamní textař, který se specializuje na psaní textů pro web, je označován jako web copywriter. Ten vám může vypracovat zcela nové texty anebo provést úpravu již hotových textů (copyediting). Psaní textu pro tištěná média je totiž odlišné od psaní textů pro web, např. na webu čtenář obsah skenuje a čte jen to, co zachytí jeho pozornost. Více o rozdílech mezi tištěným a webovým textem
Co je potřeba k zahájení webcopywritingu?
V první řadě je třeba web copywritera seznámit s problematikou, kterou chcete na webu uvádět. Copywriter musí před zahájením práce poznat vaše výrobky, zboží nebo služby a pochopit vaše typické zákazníky a jejich nákupní chování. K tomu je často vhodná osobní konzultace a poskytnutí veškerých podnikových materiálů a dokumentů.
Pokud kladete důraz na SEO, nesmíte zapomenout na klíčová slova
Hlavním cílem při tvorbě webových textů bývá také jeho optimalizace pro vyhledávače. Čím je text kvalitněji napsán po stránce SEO, tím je větší předpoklad, že se bude web objevovat na lepších pozicích ve vyhledávačích. Takový text musí obsahovat klíčová slova. Než se tedy začnou tvořit nové texty pro váš web, budete ještě potřebovat analýzu klíčových slov.
Co je výsledkem web copywritingu?
Výsledkem web copywritingu jsou čtivé, atraktivní, účinné, pro vyhledávače optimalizované, pravopisně a gramaticky správné texty. Výstup může být v různých formátech:
- textový dokument (Word, PDF)
- html kód
- přímé vytvoření v redakčním systému
Nabízím úpravu stávajících textů – copyediting
V některých případech není nutné tvořit texty zcela nové, ale stačí upravit texty stávající. Například pokud se věnujete velmi specifickému či odbornému tématu nebo pokud máte již hotové texty s hodnotným obsahem. Jedná se o tzv. copyediting.
Po dodání základního textu, který bude součástí webové prezentace, provedu jeho úpravu a optimalizaci tak, aby byly dodrženy základní zásady web copywritingu. Cena je závislá na stavu a množství textů. Na vyžádání vypracuji cenovou nabídku.
Obvyklá cena za úpravu textů pro web menšího rozsahu (5 – 10 stran) se pohybuje od 3 000 Kč.
Profesionální web copywriting
Pokud nemáte žádné nebo jen minimum textu, mohu vám zprostředkovat kompletní tvorbu textu profesionálním web copywriterem.
Orientační ceny web copywritingu
Cena profesionálního web copywritingu je závislá na celkovém rozsahu textu, složitosti problematiky a také na stavu dodaných textů, materiálů a podkladů. Při objemnější zakázce je cena výhodnější.
Orientační cena za uprava stávajících textů je 1 000 – 1500 Kč bez DPH za normostranu a orientační cena za vytvoření zcela nového textu je 2 500 Kč bez DPH za normostranu, vč. pravopisné korektury textu.
1 normostrana = 1800 znaků textu vč. mezer
Ukázka normostránky (.doc, 14 kB)
Potřebujete texty pro web?
Hledáte něco?
Řekli o mně
S Olgou dlouhodobě spolupracujeme nejen v rámci tvorby tiskovin, a to z důvodu jak kvalitního a rychlého zpracování, tak z důvodu optimálních cen.Tiskoviny pro naši vánoční akci hodnotímě velmi kladně, jsou poutavé stylem grafiky i barevností.
Tomáš Šulák
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn